רבם דקרו, רבם הקליטו • גואל ועקנין

    גואל ועקנין No Comments on רבם דקרו, רבם הקליטו • גואל ועקנין
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין דרך לחשוב על אותה הקלטה מדוברת, שאיכשהו ומשום מה מצאה את הדרך למסכי הטלוויזיה די בכל בית בישראל. יושב לו מרן זצ"ל בחברת בני ביתו, משפחתו ועוזרו הקרוב ביותר למשהו שנראה כמו מסיבה משפחתית באחד מימי החנוכה של שנת 2008 ושם הוא נשאל ע"י בנו וע"י עוזרו הצמוד – שאלות שכביכול קשורות להנהגת ש"ס, שאלות שגם לצופה שנחת בזה הרגע – הן לא נשמעות ככאלו שרק באו להבהיר את עמדתו של הרב במגוון נושאים שעמדו על סדר יומה של ש"ס.

    כל אדם שגדל על דמותו של מרן זצ"ל בשלושת העשורים האחרונים והיה רגיל לראות את מרן במלא הדרו ותפארתו בשיעוריו הרבים ובהופעותיו הציבוריות ברחבי הארץ והעולם – היה רגיל לראות מלך ביופיו שהדור בלבושו בכל רגע ורגע. שלא לדבר על דיבורו השותף והקולח בעת מסירת השיעורים הרבים עם החן המיוחד והגאונות הנדירה שהשתלבו להם זה בזו תמידין כסדרן ביחד עם כריזמה גבוהה מאוד ומעט הומור שריתקו אליו את המוני בית ישראל, חרדים ושאינם חרדים, דתיים ושאינם שומרי תורה ומצוות כאשר לכל אחד יש את הרב עובדיה הפרטי שלו.

    עד שנחשפה הקלטת.

    שלא יהיה ספק, לכל אחד היה ברור שבנוסף על מרן הציבורי שהיה חי בתוכנו בשנים האחרונות וידיו רב לו בהנהגת הציבור יש גם את מרן הפרטי, את מרן האבא והסבא לילדיו ונכדיו ומן הסתם גם הוא נוהג כמנהג האבות והסבים בדיוק כמו כל אחד אחר – ואולי אף מעבר בגלל ליבו החם והחיבה היתירה שגילה כלפי ילדיו ונכדיו.

    כולם זוכרים את אותה קלטת בה הוא עובר ביחד עם אחד מנכדיו על התעודה אותה הביא מבית הספר, כולנו גם ראינו את הקלטת בה הוא נראה משחק עם נכדתו הקטנה, גם ראינו את התמונה בה הוא יושב ולומד ותוך כדי מאכיל תינוק המונח לו על ברכיו, ואולי יש בזה מעין מסר ומעשה רב לרבים שלמרות כל העיסוקים והמשרה הרמה עדיין צריכים כולנו לדאוג לילדינו ונכדינו ולהשקיע בהם ככל שניתן, כל זה ברור מאליו, אבל בקלטת האחרונה שום דבר מזה לא היה שם. שום דבר ממנה לא היה נראה כמו הוראה לרבים או משהו שממנו ילמדו וכך יעשו.

    יתכן מאוד שמצבו הבריאותי של מרן ושיקולי אבטחה היו הטריגר לתיעוד הקבוע באזורים בהם הוא שוהה בתוך ביתו, אבל בקלטת האחרונה ראינו את אחד הדברים המזעזעים ביותר.

    זו לא עוד קלטת ממצלמה הקבועה בקיר שרק מתעדת את הרב אלא זה צילום של משהו מאולתר כאשר מרן זצ"ל מתושאל (ממש כך) ע"י אלו שאמורים לשמור עליו יותר מכל אחד אחר ולו בגלל העובדה שהיו צמודים אליו יום ולילה.

    תוכן השאלות לא באמת מעניין ועם כל הכבוד לאלו המנסים להרוויח דיבידנד פוליטי בשביל אי מי – כדאי שהם יצפו שוב בקלטת וינתחו טוב את תשובותיו של הרב ואת תנועות הגוף של השואלים כדי להבין באמת מה קרה שם, והאם הם באמת הרוויחו אתנן פוליטי מהחילול ה' הגדול שטרם נראה במחוזותינו, מחוזותיה של היהדות החרדית.

    מסגנון השאלות ומעצם משחק הכיסאות שפעם זה מתיישב ושואל ופעם זה מתיישב ושואל – עלתה התחושה שמישהו כאן שואל שאלות ברורות שעליהן הוא מעוניין לקבל תשובות מאוד מסויימות. לרגע אחד לא ראיתי משהו תמים בכל אותן דקות של שו"ת מתמשך בין הבן והעוזר לבין הרב זצ"ל.

    בניגוד ללא מעט אנשים וכמו הרבה אחרים אני לא רואה שום בעיה באמירות של מרן על אריה דרעי ושום דבר בנוסח או באינטונציה לא מפריע לי ולעניות דעתי זה גם לא הנושא.

    הנושא היחיד הוא עצם פרסומה של הקלטת. עצם הצגת מרן באופן בו הוצג כאשר זה אותו מרן שהקפיד בכל זמן שפגש בשועי עולם או כשידע שהוא מתועד להיראות כמלך ביופיו והנה כאן הוא מוצג לרבים בשיחת סלון עם משפחתו, לא כתיעוד שמטרתו לשמור על מצב בריאותו ולא באופן שאמור להנחיל לרבים דרך חיים.

    האם זה היה נסיון להכפיש את יו"ר ש"ס אריה דרעי? האם המטרה מקדשת את האמצעים גם אם המחיר הוא השפלת כבודו של מרן?

    כבר בתחילת מערכת הבחירות דיבר אלי ישי על קופסא שחורה אותה הוא מחזיק ואם היא תצא החוצה היא עלולה להרעיד את אמות הסיפים. לא מעט דשו באמירה הזאת בכלי התקשורת ועם פרסום הקלטת ובימים שלאחר מכן הפכו ישי ואנשיו לחשודים העיקריים בהדלפה המיותרת הזאת.

    אמירותיו של מרן זצ"ל כלפי אלי ישי וההערכה הרבה לה זכה אלי מכיוונו של מרן לא צריכים ראיות משום מקום ואין אחד שלא שמע את מרן אומר בכל הזדמנות את המשפט "בכל ביתי נאמן הוא" ומשכך ברור שפרסום הקלטת לא נועד לצורך קמפיין פוזיטיבי עבור אלי ישי אלא נועד לבצע לינץ' נגטיבי כנגד אריה דרעי שאולי בשנת 2008 מרן חשב דבר אחד אבל לכולם ברור שבשנת 2012 מרן אמר שהוא רוצה את דרעי בש"ס.

    אז לכל אותם מלבי המחלוקת הטוענים כי מרן אולץ להחזיר את דרעי למרות רצונו, אני רוצה לצטט עבורם את מרן מאותה קלטת בדיוק, בה הוא אומר לבנו "כשאריה יבוא אלי אני אענה לו" ואכן הוא ענה לו – וגם לנו – הוא העמיד אותו בראשות התנועה הקדושה.

      

    אין חולק שבמערכת הפוליטית ח"כ משה גפני זוכה להערכה רבה מכל סיעות הבית – והוא נחשב לפרלמנטר הטוב ביותר בכנסת ישראל. מי שעוקב אחריו מקרוב רואה אדם אחוז תזזית שברגע אחד הוא יכול לצרוח על ניסן סלומינסקי בועדת הכספים על הפגיעה בעולם התורה – כשעל הדרך הוא מוציא את האיש קר הרוח הזה משיווי משקל, ורגע לאחר מכן לשבת ולסגור דיל שקט עם שר החינוך שי פירון ושוב ברגע הבא הוא חוזר לועדת הכספים והפעם כדי לחבוט בשנית בסלומינסקי והפעם בגלל העברת כספים תעשייתית עבור החטיבה להתיישבות.

    גפני גם מצטיין כאחד מחברי הכנסת שיותר כיף לשוחח איתם, וההומור והציניות שלו נחשבים לשם דבר במסדרונות הכנסת – כאשר כל נאום שלו במליאה הוא יצירת אומנות כשהמתחרה היחיד שלו זה אחמד טיבי, עד שלפעמים נראה ששניהם מחזיקים את אותו יועץ תקשורת.

    וכאן הבן שואל, אחרי כל העבודה הקשה אותה הוא עושה ואחרי כל ההערכה הרבה לה זוכה האיש, מה יש לו מהעיר מודיעין עילית ומה יש לו מהעומד בראשה. למה היה צריך להוריד את חברי הכנסת של דגל התורה ולקיים ישיבה בעיר ביחד עם חלק מחברי מועצת העיר כדי לפגוע בהעברת תקציב העיר במליאה.

    את יעקב גוטרמן מינו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ומרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומן הסתם פועלו ופעילותו לטובת אנשי עירו מוכרים וידועים להם – ואיכשהו מעולם לא שמעתי שהוא נתבקש לסור לבתיהם כדי לתת הבהרות, ומעולם גם לא שמעתי שהוא נדרש להניח את המפתחות ולהתפטר ומשכך מה לכהן ולבית הקברות ומה לגפני ולהתערבות המיותרת בעיר הזו.

    חבל שאנשים גדולים נופלים בדברים קטנים.

    טויטרהערה לסיום: אין דבר יותר הזוי מזה שהפריימריז בליכוד עניינו אך ורק את קבלני הקולות ואת נתניהו האיש והמשפחה וד"ל.



    0 תגובות